IndexFAQHomepageKalenderGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel| .

Three weapons, two hearts, one cave

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Thom

Character
Geslacht: Mannelijk
Leeftijd: 17
Remission: Neutral

BerichtOnderwerp: Re: Three weapons, two hearts, one cave wo okt 01, 2014 9:20 pm

Thom werd weer tegen de grond geduwd met het commando dat hij stil moest zijn, dus zweeg hij. Plots hoorde hij het gegrom nog luider naast zich en de hond begon te grommen.
Opeens haalde de nog steeds onbekende persoon uit met zijn voet en het dier was even verrast door de klap. Hij kwam overeind en terwijl hij begon te schreeuwen trapte hij het dier.
Thom kwam nu ook overeind en deed zijn zaklamp aan. Het licht scheen door de gang en op dat moment zag hij een grote steen liggen. Hij twijfelde of hij de steen kon optillen maar wie niet waagt, wie niet wint. Hij legde de zaklamp neer en legde zijn vingertoppen onder de steen.
Hij rolde hem iets om en tilde toen met al zijn kracht. Langzaam kwam de steen omhoog en even wankelde hij door het gewicht. Snel liep hij naar het dier en smeet de steen op het lichaam van het dier. 'Vangen klootzak!', riep Thom boos. Het dier bezweek onder de steen maar leefde nog wel.
Hijgend bleef Thom staan en keek toen naar de persoon die nog steeds in schaduwen gehuld was. Hij draaide zich om en pakte zijn zaklamp. Toen rende hij naar de man en pakte zijn pols. 'Kom op, rennen!'. Hij sleurde hem mee en kwam uiteindelijk tot stilstand toen ze weer veilig waren. Hijgend bleef hij staan terwijl hij zich naar de persoon omdraaide. 'Mag ik weten wie je bent?'.
Terug naar boven Go down
Jareth

Character
Leeftijd: 25

BerichtOnderwerp: Re: Three weapons, two hearts, one cave do okt 02, 2014 11:03 am

Opeens scheen er weer licht in de gang. De onbekende had zijn zaklamp aan geklikt terwijl Jareth hier zijn haggie zat te redden. Met gevaar voor zijn eigen leven! Maar het had ook wel voordelen want nu kon Jareth tenminste zien waar hij trapte. Hij probeerde zijn vuist in een van de ogen van het beest te planten. Het monster kronkelde wild en agressief. Het was in de war gebracht door het plotselinge licht. Alle schaduwen en het geblaf en gegrom van Jenner maakte het voor het beest niet veel beter op. Net toen Jareth zag dat het beest op zijn geliefde hond wilde springen werd het geraakt door een grote steen. Hij draaide zich om naar de jongen en zag hem hijgend in het licht van zijn lamp staan. Een schok van herkenning schoot door hem heen. Hij had deze knul al eerder ontmoet, maar hij wist niet meer zeker van waar.

Maar Jareth had geen tijd om daar over na te denken. Hij moest maken dat hij weg kwam, nu dat beest neer gehaald was. Hij kon zomaar weer overeind komen en ze nog agressiever aanvallen. Jareth dook achter de jongen, die op hetzelfde moment zijn zaklamp opraapte, om zijn zwaar bepakte rugzak te pakken. Daar zat namelijk nu zijn hele leven en overleven in. Hij wilde zich net uit de voeten maken toen de misschien bekende hem opeens bij zijn pols greep en mee sleurde. Jareth werd zowat van zijn sokken getrokken en verloor haast zijn evenwicht in het gesleur van de jongen, met Jenner gelukkig met hen mee rennend. ‘Laat me los!’ riep Jareth gepikeerd. Zoiets werkte namelijk alles behalve goed. Na een tijdje hielden ze hijgend halt in een gang, waarvan ze beide dachten dat ze wel veilig ware. Jareth steunde tegen de korrelige ruwe want en stond voorover gebogen op adem te komen. Het zweet stond op zijn voorhoofd en hij begon het flink benauwt te krijgen in de krappe ruimtes. Waar was die vervloekte uitgang toch! Jareth keek op bij de vraag en staarde jongen een tel van top tot teen aan. Hij veegde langs zijn mond die van het hijgen opstond en kwam overeind. Hij torende duidelijk boven de jongen uit. ‘Dat gaat je niks aan knul,’

Jareth’s ogen werden groter van schrik toen hij opeens herinnerde wie de jongen was en waar hij hem eerder had gezien.
‘… Thom?’
Jareth was duidelijk compleet verbouwereerd door zijn plotselinge komst en wist ook niet goed wat hij er van moest denken. Ten eerste vroeg hij zich waar de jongen in vredesnaam vandaan kwam en hoe hij hier terecht was gekomen. En dan waren nog die moeilijke gevoelens van hun verleden. Dus of hij echt blij moest zijn met Thom’s verschijning wist hij nog niet. En toch was hij blij dat de roodharige knul nog leefde. Of beter gezegd. Dat hij alles overleefd had. Het was een aantal jaar geleden, vlak nadat hij Rachel uit het oog veloren had. Dus er roerde een hoop gemengde gevoelens in Jareth. Van buiten herstelde hij zich echter al weer en wist de compleet verbaasde uitdrukking op zijn hoofd te neutraliseren, zich afvragend of Thom hem nog wel herkende..
Terug naar boven Go down
Thom

Character

BerichtOnderwerp: Re: Three weapons, two hearts, one cave do okt 02, 2014 8:39 pm

'Thom?', zei de onbekende plotseling en aan zijn hele houding was te zien dat hij compleet verbouwereerd was. Thom keek hem aan. Huh?
De persoon tegenover hem herstelde zich en nam weer dezelfde houding aan. De roodharige jongen was verrast doordat hij zijn naam wist.
Thom keek de vreemdeling aan en hield zijn hoofd een beetje scheef. 'Hoe weet jij mijn naam?', vroeg hij met een verbaasde en nieuwsgierige blik.
'Ik kan me niet herinneren dat ik me heb voorgesteld'. Thom keek de man, die nu duidelijk te zien was in de lichtstralen van zijn zaklamp, aan en hij kreeg nu de kans om hem te observeren.
Donker haar, donkere ogen...die ogen. Thom kneep de zijne wat dichter en een vlaag van herkenning ging door hem heen. 'Ken ik jou?', vroeg hij met iets wat argwaan in zijn stem.

Ondertussen werd het wat benauwd in de grot en Thom keek even achter zich om naar een uitgang te zoeken. Waar zaten die? En hoe lang zat hij hier eigenlijk al? Hoe lang zat de onbekende man tegenover hem al in deze grot?
En nog belangrijker: wie was hij? Hij wist zeker dat hij hem kende vanwege de ogen. Of is dat gewoon weer een vaag gevoel van hem die weer niet klopt?
Fronsend keek Thom hem aan en probeerde uit alle macht te bedenken wie hij kon zijn...
Terug naar boven Go down
Jareth

Character
Leeftijd: 25

BerichtOnderwerp: Re: Three weapons, two hearts, one cave do okt 22, 2015 3:12 am

Hij herkende hem niet en dat stak meer dan Jareth wilde toegeven. Thom was duidelijk verrast en Jareth had geen idee hoe hij zich hier uit moest lullen. Hij besloot zijn mond te houden en keek de jongen alleen maar aan. Hij was gegroeid, maar Thom bleef nog steeds een jongensachtige uitstraling hebben. Jareth was blij dat de roodharige knul daarin niet veranderd was.
"Dat heb je ook niet," mompelde de lange jongeman nukkig toen hij met z'n hand de zaklantaarn van Thom afpakte "Zou je niet in mijn ogen willen schijnen?" Hij negeerde de laatste vraag van Thom en trok de rugzak van zijn rug af, die met een zware plof op de grond neer kwam. Hij haalde er een tinnen waterfles uit, die hij enkele jaren terug van een stervende soldaat had afgesneden. Hij draaide de dop los en hield hem ondersteboven. Een zielige kleine druppel droop over de ribbelrand op de grond. "Ik weet niet wat jij gaat doen, maar ik ga opzoek naar water." Hij stak de fles terug, deed de tas weer op zijn rug. Hij floot zacht als teken voor Jenner dat hij mee moest lopen en liep verder de gang af. Nog steeds de zaklantaarn van Thom in zijn hand, die hij gebruikte om zijn weg mee te verlichten. En vooral om Thom zonder woorden te dwingen met hem mee te gaan.
Terug naar boven Go down
Thom

Character

BerichtOnderwerp: Re: Three weapons, two hearts, one cave wo nov 25, 2015 11:02 pm

Thom keek hem na en zag toen dat hij zijn zaklamp mee nam. 'He! Die is van mij!', siste hij en rende boos achter hem aan. Wat denkt ie wel niet?!
Toen hij hem naderde greep hij zijn mouw vast en draaide hem om. Hierdoor veranderde het licht van richting en plots schoot er een gevoel van herkenning door hem heen.
Hij kende deze man. Jongen. Hoe oud zou hij zijn? Thom fronste zijn wenkbrauwen en bracht zijn hoofd dichterbij dat van de man. 'Ik ken jou...maar waarvan?'.
Hij bestudeerde hem en vroeg toen: 'hoe heet je? En waag het niet om weer weg te lopen!'.Hij zou erachter komen wie hij was. Ergens had hij het gevoel dat dit niet zomaar iemand was.....
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Three weapons, two hearts, one cave

Terug naar boven Go down

Three weapons, two hearts, one cave

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Perished :: Suterraneo-